Leapsa si declaratii idioate

In primu rand I’m baaaack (in purple O.o). Si mi’a fost dor de lume. *sends a hug to everyone*

In al doilea rand avem tema la TIC si la fizica si nu stiu cand o sa o fac. 🙂 Vreau sa ma plang, dar cineva mi’a promis ca o sa ma asculte asa ca ma abtin acu.

In al treilea rand am primit o leapsa de la Paul (da, nu sunt in stare sa pun un link :”> cautati-l si voi la blogroll) si cica tre’ sa scriu despre 11 carti care mi’au influentat viata, sau ceva in genu’. Nu va asteptati sa gasiti chestii filozofice sau prea culturale, alea’s bune de citit dar nu prea influenteaza nimic. : )

1.DisneyPentru ca daca as incepe sa insir toate cartile Disney care mi-au schimbat viata, as depasi cu mult 11. Am invatat sa citesc de pe o carticica despre cum Minnie isi face un colier, are o zi proasta, se viseaza dinozaur si apoi se trezeste. Primeam cate o carticica d’asta in fiecare saptamana cand aveam vreo 4 ani, prin urmare am o colectie vasta. Apoi a fost Frumoasele vremuri de altadata, care e o carte in care cam toate personajele Disney se duc la o ferma si god-knows-why mi s-a parut cea mai frumoasa carte scrisa vreodata cand eram mica. Era…mobilizanta. Am colectiile de reviste Mickey Mouse pe vreo 6 ani, din fiecare luna, uneori chiar in dublu exemplar pt ca asta imi cumpara toata lumea. Mi’am invatat jalnica engleza de pe The Disney Picture Dictionary. Am invatat sa desenez (la fel de jalnic) din Mickey and Minnie teaches you how si tot asa. 🙂

2.Bineinteles, Harry PotterPentru ca mi-a bagat in cap cand eram mica exact ceea ce a bagat in cap unei intregi generatii: ca daca vreau pot, ca lumea din jurul meu e magica si suuuuper-extra, ca pot sa trec peste orice fiind eu insami, plus ogroazadealteaberatiicaresuntadevarateintr’oproportiefoartemica.

3.Lord of the RingsPentru ca m-am apucat de ea cand aveam 10 ani si am terminat-o cand aveam 15. Pentru ca a fost un fel de carte omniprezenta exact in perioada aia in care totul se schimba, pentru ca a fost o carte BUNA, si ignorata de atatia. Adica toata lumea baga LotR in aceeasi oala cu Harry Potter si Narnia… ceea ce nu. e bine. nu. e normal. nu. si atat. LotR e o carte buna, e o carte care te schimba, e o carte frumoasa.

4.Leaf by Niggle – Pentru ca e cea mai buna arta poetica pe care am citit’o vreodata, de zeci de ori mai buna decat orice or fi scris Arghezi, Eminescu, Bacovia si alte persoane carea aparent sunt brusc la moda O_o. Nu e chiar o carte in sine, e o poveste dintr’o carte, dar m’am gandit ca merita mentionata oricum. E o poveste foarte simpla, foarte naiva, si in acelasi timp ceva genial, ce poate schimba conceptii despre arta, indatoriri, ‘afterlife’ etc etc.

5.Peripetiile Denisei de Iulia Hasdeu – Pentru ca nu credeam ca voi citi in viata mea o carte atat de proasta. Pentru ca m-a invatat cum NU trebuie sa scriu, despre ce NU trebuie sa scriu si cum suna o carte proasta.

6.Totul este iluminatPentru ca e o carte absolut deosebita, pentru ca este o carte despre vise si visuri, pentru ca este o carte foarte foarte foarte deep si in acelasi timp amuzanta si pentru ca mi-a influentat modul de a scrie destul de mult. E una din putinele carti ‘moderne’ care nu e patetica.

7.The Year of the Hare – Pentru ca e o carte care te ridica atunci cand te simti albastru, cum ar spune dna Stegarescu : ) Am citit cartea asta de cate ori ma simteam trista, descurajata, tot asa, si a reusit sa ma faca sa ma simt foarte, foarte, foarte bine. O citesc cel putin o data pe an.

8. The Rainbow, de D.H.Lawrence – Pentru ca daca cineva stie e e aia empatie, era nenea asta. Cartea aia este mama introspectiei psihologice, cartea aia te ajuta sa intelegi ca nu suntem impratiti in buni si rai, frumosi si urati si tot asa. Suntem complecsi ca tetrhidroxoaluminatul de sodiu.

9. Manualul de chimie de clasa a 7aPentru ca mi-a distrus media de intrare la liceu, pentru ca mi’a distrus doi ai pana acum, pentru ca din cauza asta sunt unde sunt si pentru ca asezarea in pagina era ciudata.

10. SlashPentru ca asa cum spune si el, a facut tot ce’a facut in felu’ lui si uite unde a ajuns. Pentru ca a fost prima carte pe care am citit’o in Sava, pentru ca am citit’o cand ar fi trebuit sa citesc Mara si asta a fost ceva oarecum simbolic pentru mine. Pentru ca omul ala ar putea parea la prima vedere un drogat cu foarte mult noroc, si pentru ca de fapt e mult mai mult decat asta.

11.The Dark TowerPentru ca.

Nu dau leapsa mai departe, m’am chinuit eu destul.

2 Comments

Filed under Playing tag, Pseudointellectual

2 responses to “Leapsa si declaratii idioate

  1. deci daca ai cartea lui slash o fana obsedata din liceu begs you sa i-o imprumuti:|iti multumeste antivcipat stiind ca nu poti refuza o fellow savista;;)

  2. ladyruna

    uhm, din pacate nu o am eu, da’ o are o colega… incerc sa vorbesc cu ea (desi nu stiu daca vrea sa imprumute ceva asa de pretios) si iti dai un comm pe blog, ceva, daca vrea sa ti’o dea. 😀

Leave a Reply

